Sunday, April 22, 2012

erti hidup ?

assalamualaikum..

hari ni aku nak cerita pasal erti hidup ...
bila tanya orang lain, what's the meaning of life to themselves ??

jawapan diorang semuanya hampir sama. even aku sendiri punn macam tuu. klise
"belajar bersungguh-sungguh kalau boleh sampai PhD tapi kalau Degree pun dah kira okay. Dapatkan kerja yang bagus2. Then beli rumah yang selesa untuk tinggal and kereta untuk urusan seharian. bila rasa dah stabil, kahwin. As simple as that."



kalau nak diikutkan, yang boleh decribe semua tuu just one thing, MONEY. true ! nowadays, every single thing that we need use money. even nak masuk tandas punn kena bayar -.-'
but, that doesn't mean anything if dalam hati kita still ade rase kosong even after kita peroleh semua yang kita nak. duit, pangkat, kedudukan, nama.


Sesekali cuba fikir balik, kalau lha kita mati. semua tuu boleh tolong kita ke kat dalam kubur nanti ? duit mana boleh bawak masuk kubur. then, dengan kahwin rase hidup kita dah complete macam tuu ? nanti mati sorang diri gak kita dalam kubur tuu menghadap malaikat munkar dan nakir. pangkat? nama ? dalam kubur nanti malaikat tuu panggil kita dengan gelaran tuu semua ke ? tan sri, puan sri, toh puan, datok, datin, tuan, and etc. tade nilai punn.

so, nilai balik diri kita. and make a change or maybe changes to ourselves to be a better person. :)

No comments:

Post a Comment